Verzameling








Tijdens mijn studie verloskunde, 2005-2009 kreeg ik van mijn tante een blikje babypoeder.
Deze stond al jaren bij haar in de vensterbank, als kind bewonderde ik dit blik.
Door de jaren heen is dit blik wel erg verkleurd, maar het gebaar dat ik hem na jaren trouwe dienst kreeg word enorm gewaardeerd.

Mijn verzamel oma gaf mij korte tijd later nog een blikje, maar nu met Zwitsal er duidelijk op, en sinterklaas dat jaar verraste mij met een navulzakje.

Een verzameling was geboren.

8 meningen:

Hallo Magriet.
Dit blikje bedoelde ik dus. Heb het jaren zien staan en kan herinneren dat wij vroeger thuis ook zo,n blikje met poeder hadden. Geeft een gevoel van nostalgie. Moet hem denk ik toch een keer aanschaffen als ik het tegenkom op een rommelmarkt of zo.
Fijne zondag.
Groetjes Marga

 

Ik ken ze !! geweldig hoor!!!!

Leuk leuk !!

Hele fijne Moederdag !

Lieve groetjes Ria.......

 

He Magriet,

Leuk dat je me gaat volgen... ben bij jou ook even wezen kijken en heb me als volger aangemeld...
Leuke banner heb je bovenin gemaakt...
Kom gauw nog eens terug!
Madeliefste

 

Hoi Margriet,
ik zag dat je volger van me was geworden, ik natuurlijk ook bij jou, en wat ontzettend leuk die zwitsalblikjes!
Ik heb hier nog een oud boekje liggen, die mijn opa aan mijn oma gaf toen ze zwanger was van hun eerste kindje...aan mien gonne, 12 augustus 1943 staat er voorin geschreven.
Zo leuk!
fijn weekend, groetjes Hilde

 

Oh, how cool! I love vintage tins, great find!

 

Hoi Margriet,
Mooi blog heb je, plaats je gauw weer eens een berichtje ? Bedankt voor je bezoek, ik ga jou ook volgen en kijk uit naar een nieuwe post op je blog, je hebt vast nog veel meer te vertellen en te laten zien ! Wat bijzonder trouwens die stoffen jodenster uit oma's verzameling ! Helaas ook heel verdrietig dat ze uberhaupt ooit bestonden en gebruikt werden :-(

Groetjes, Elise
Brocante Prulletjes

 

Hallo Margriet,
Bedankt voor je reactie op mijn blog! Ik had de naaimachine ook al zien staan en ik denk dat ik hem ook koop, of beter 'krijg' als verjaardags kadootje! Ik ga nu ook het internet maar eens afspeuren naar recenties over deze toyota... Op marktplaats zat ik ook al te bieden maar die wilden er 125 euro voor hebben en dat vond ik toch teveel geld. Bijzonder en leuk blog heb je trouwens, leuk om te zien en te lezen dat er meer 'hamstertjes' zijn die van alles verzamelen en bewaren!
Groetjes mama lieveheersbeestje.

 

Wat heb je leuke ideeen op je blog staan.
Ben net volger van je geworden. Altijd leuk om inspiratie op te doen. Kom ook maar een keertje bij mijn blog kijken als je zin hebt.
Groetjes. Marry van Friebele Freubel.